Dessa köpvilkor gäller vid beställning från Nojescentralen.se
Ansvar

 

Som konsument ansvarar man för att läsa igenom de Allmänna vilkor som finns.

 

Så behandlar vi dina personuppgifter

 

Alla personuppgifter du anger i samband med beställning används endast av Nojescentralen.se. Vi lämnar ej vidare de uppgifter du förser oss med i någon form.

 

§ 1 Beställning

 

Alla beställningar sker via Internet. Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem på vår hemsida. Vid beställning träffas avtal om köp först när Nojescentralen bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse som genereras automatiskt av Nojescentralen.se´s databas utan manuell översyn. Nojescentralen.se reserverar sig för prisändringar och slutförsäljning av produkter. Vid eventuella felaktigheter i t.ex angivande av pris, produktfakta, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

 

§ 2 Priser

 

Alla priser är angivna i svenska kronor och visas inklusive moms.

 

§ 3 Leveranstider

 

Alla varor som finns i lager levereras normalt inom 1-4 helgfria arbetsdagar. Om ni beställer en vara som har längre leveranstid skickas hela ordern inom 4-14 helgfria arbetsdagar. Om en vara är helt slutsåld kontaktar vi er snarast möjligt med information om beräknad leveranstid.

 

§ 4 Leveranser och fraktkostnad

 

När ditt paket skickas via ditt val av entrepenör får du automatiskt ett email med bekräftelse på att paketet blivit skickat från oss på Nöjescentralen.
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet. Nojescentralen.se levererar endast till länder inom EU om inget annat avtalats. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl ej kan ändras.

§ 5 Ångerrätt

 

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.
Vid åberopande av ångerrätt:

 

  • Kontakta Nojescentralen.se´s kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt, glöm inte att ange ditt ordernr.
  • Returnera varan, produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss.
  • Varan ska vara komplett.

 

Nojescentralen.se förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Ej uthämtad försändelse (se § 8) betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

 
§ 6 Öppet köp
Vi på nöjescentralen är glada över att kunna erbjuda våra kunder 60 dagars öppet köp. Öppet köp gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av öppet köp.

§ 7 Reklamation

Alla reklamationer ska göras inom skälig tid, normalt 7 dagar. Nojescentralen.se testar alla inlämnade produkter. Vid eventuellt produktfel bytes varan mot ny alternativt att kunden får tillbaks pengarna. Visar det sig att det är ett handhavandefel från kundens sida, så debiteras kunden från 250kr för testarbetet.

§ 8 Outlösta paket/postförskott

Försändelser som ej lösts ut debiteras en expeditionsavgift om:
225 kr för brevförsändelser 500 kr för postpaket.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet över till inkasso.

§ 9 Åldersgräns

Vi vill göra dig uppmärksam på att lägsta åldersgräns för att handla hos Nojescentralen.se är 18 år.

§ 10 Force majeur och reglerat ansvar

Nojescentralen.se tar ej ansvar för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, strejk, blockad, krigshändelse, lockout, bojkott eller annan omständighet utanför företagets kontroll. Detta gäller även om vi själva omfattas av ovan nämnda konfliktåtgärder. Vi ersätter inte skada som uppkommer på grund av strömavbrott, datorhaveri eller dylikt som ger anledning till att någon tjänst inte kunnat utnyttjas av våra kunder. Nojescentralen.se kan inte heller hållas ansvariga för skador som uppkommit på grund av felaktigt handhavande av en levererad produkt som väsentligen kan tänkas skada produkten.

§ 11 Transportskador

OBS! transportskador skall anmälas omgående efter leverans! Om skadan är synlig på ytteremballaget måste det anmälas direkt när paketet hämtas ut eller levereras av postbudet. Om skadan inte upptäcks förrän ni kommit hem och packat upp paketet kontaktar ni oss kundtjänst så hjälper vi er med detta.

§ 12 Faktura

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Nöjescentralen överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.